China

first_img News ChinaAsia – Pacific Organisation China’s Cyber ​​Censorship Figures Help by sharing this information Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes News March 12, 2021 Find out more Receive email alerts ChinaAsia – Pacific March 12, 2012 – Updated on January 20, 2016 China RSF_en News News June 2, 2021 Find out more to go further The soaring expansion of the “Participative Web” and related impact on social and political debates are making it harder each day for Chinese censors to do their job. Harsher controls and crackdowns on netizens and their online tools have been symptomatic of the regime’s increasing concern over potential fallouts from Arab Spring and the Internet and social networks’ role as sounding boards. Obsessive controls to counter the specter of Arab SpringChina may have the world’s most sophisticated online censorship and surveillance system, but it has been pushed to its limits to thwart any risk of contagion from protest movements, mainly by removing most references to Arab Spring and “Occupy Wall Street” movements from the Chinese Net (see the China chapter of the 2011 “Enemies of the Internet” report). Some blogs and microblogs have been shut down, and keywords such as “jasmine” or “Egypt” banned. It is now impossible to use the word “occupy” followed by the name of a Chinese city (ex.: “Occupy Beijing” (占领北京) in a Web search.The Chinese Communist Party’s plenary session officially devoted to “cultural reforms” was in reality an occasion for the government to legislate again on Web censorship. The CCP adopted a directive aimed at preserving “security” and expanding the Chinese culture’s “influence.” These repressive measures were justified by the need to maintain a “healthy Internet“ for future generations. The law that prohibits the spreading of “rumors” actually serves as a pretext for the Chinese government to muzzle dissident voices and indulge in arbitrary arrests.The regime has also required public Wi-Fi access providers to install extremely expensive Internet user tracking software. In addition to reinforcing their control of Internet traffic, the authorities are now imposing a form of economic censorship by forcing cybercafés to stop offering Wi-Fi access if they cannot afford the software.Invited to “have tea”…… which is actually a euphemism for being summoned to the police station, for censorship is now being combined with waves of blogger and netizen arrests. Arbitrary detentions, unfair trials, repressive regulations and harsh sentences have recently multiplied, taking special aim at cyberdissidents. Seventy-eight of them are still in jail for their online activities, making China the world’s biggest prison for netizens. Its victims include:- Nobel Peace Prize winner Liu Xiaobo, who is still behind bars;- Cyberdissidents Chen Xi (陈西) and Chen Wei (陈卫), respectively sentenced to 11 and 9 years for “subversion”;- Cyberdissident Li Tie, who received a 10-year sentence for subversion;- Liu Xianbin, sentenced to a 10-year term for “inciting subversion of the government”;- Human rights activist and cyberdissident Govruud Huuchinhuu, beaten while in detention;- Lawyer Ni Yulan (倪玉兰) and her husband Dong Jiqin (董继勤), awaiting sentencing;- Netizen Hu Di (胡荻), forcefully interned in a psychiatric ward.Those released, such as Ai wei wei, Wang Lihong (王荔蕻), Zheng Yichun (郑贻春), Ding Mao (丁矛), Ran Yunfei (冉云飞), Wang Yi, Chen Guangcheng and Hu Jia, are often victims of persecution, subjected to constant surveillance and even placed under house arrest.Blogger and activist Wen Yu Chao, based in Hong Kong, who takes courageous pro-freedom of expression stands on the Chinese Internet, has been repeatedly harassed. His Gmail account has been hacked several times and photo montages designed to destroy his reputation have been circulating on the Internet.The family of lawyer and human rights activist Gao Zhisheng, who has been missing since April 2012, fear the worst. In early January 2012, the activist’s brother Gao Zhiyi was informed by a court notice that Zhisheng was being detained in a western Xinjiang jail. But close relatives who went to the jail were not permitted to see him.Microblogging sites soarAccording to official figures, by year-end 2011, China had 513 million Internet users; i.e., an Internet penetration rate of 38.3%. Some 356 million of them are said to access the Internet via their mobile phone, half of whom (250 million) have microblogs. The Techrice blog publishes a list of 15 of the most popular social networks, as well as their stated and likely number of users.The microblog revolution, sharing of opinions, and increased circulation of news resulting from microblogs have led the regime to take certain measures. The police accused Chinese Twitter (“Weibo”) of having a “bad influence on society.” Chinese Internet leaders such as Sina Corp (which owns the Sina Weibo microblogging website), Baidu (search engine) and Tencent (owner of the QQ messaging service), agreed in November 2011 to implement the government directives on online surveillance. These businesses promised to combat online pornography, Internet fraud, and the dissemination of rumors and false reports. The microblogs had already been asked to have moderators, but that has apparenhttp://en.rsf.org/china-dissident-artist-ai-weiwei-22-06-2011,40513.htmltly proved inadequate.Next step: Chinese authorities have been targeting anonymity on microblogging websites. As of March 16, Chinese netizens registering on microblogging sites hosted in China will be required to use their real names instead of an alias. If they do not comply, they will only be allowed to consult other contributors’ microblogs, but will not be able to actively participate. The terms under which this identification system (实制, “shimingzhi”) will be applied to all platforms concerned are still unknown.News blackouts thwarted by social networksChina’s censorship apparatus has done its utmost to suppress reports on an uprising in the small city of Wukan, in the province of Canton. The local authorities violently repressed demonstrations against farmland seizures, and following the death of their leader, thousands of citizens took to the streets to continue protesting against the expropriations and to demand justice, while also using social networks to expose their situation. The authorities imposed a genuine offline and online news blackout of the town. They blocked the keyword “Wukan” on the Internet, closely monitored “hot tweets” and removed all images and videos showing the population’s demonstrations from the Sina and Tencent Weibo microblogging websites. Since the villagers had managed to make their grievances heard and to rally public support, thanks to the Internet, Beijing had to agree to negotiate with them. Lin Zulian, who had led the insurgents, was appointed local Communist Party chief on January 16, 2012.In July 2011, the Propaganda Department attempted to impose severe restrictions on media coverage of the high-speed train crash that occurred on the 23rd of that month in Wenzhou, leaving some 40 people dead. It ordered “all media including newspapers, magazines and websites to give priority to reports from the authorities on the positive aftermath of the train disaster.” In reaction, critics rushed onto the Web and millions of comments on Weibo demanded explanations about train safety in China.Online mobilization campaigns continue: Some examplesIn the city of Dalian, tens of thousands of demonstrators mobilized thanks to messages distributed on Weibo opposing a chemical plant. The later was moved.The “guardian of Lake Tai,” Wu Lihong, was arrested for his activism, particularly online, in denouncing pollution. He is still under close surveillance. His Internet connection was cut off, but his efforts induced the authorities to take steps to improve the lake’s water quality.During Ran Yunfei’s detention, Twitter users created a blog on which they circulated English translations of the cyberdissident’s writings.A powerful online mobilization campaign on behalf of Ai Weiwei was organized to help him pay the 15.22 million yuan (about USD 2.4 million) fine imposed on him by the authorities for tax evasion. He managed to scrape together half of it through an Internet fundraiser to which 20,000 people contributed. Many netizens posted nude shots of themselves online when Ai Weiwei was charged with “pornography” because of a single photo.Regional discrimination: Localized censorshipIn response to the unrest in Inner Mongolia and Tibet, the regime stepped up its repression:In late January 2012, a communications blackout was imposed to prevent media coverage of the authorities quashing protest movements in Tibet. The independent and foreign media were kept in the dark, while disinformation prevailed in order to hide from the world the magnitude of the protest. The Internet was a collateral victim of the crackdown, with cut-off connections, increased blockings, and removals of content related to the uprisings. Local community networks were particularly targeted in order to nip in the bud any attempt at mobilizing support online. Tibetan exile media organization websites are still inaccessible, as are Tibetan-language blogs and discussion forums such as Sangdhor.com and Rangdrol.net.The Chinese authorities’ strategy of cutting off certain provinces or regions from the media and the Internet in order to subdue them in silence is not new. Tibet has already been the target of harsh restrictions on communications. Xinjiang was cut off from the outside world for several months after interethnic riots in 2009.In May 2011, the Internet was also a victim of the crackdown on the Inner Mongolia demonstrations, as the authorities stepped up their control following protests about the death of a Mongol herdsman on October 20, 2011. Many Mongolian websites called for demonstrations against the government’s attempts to impose a news blackout on the event, and access to several sites such as Boljoo, Mongolian BBS and Medege were blocked as of October 27, 2011. Cyberdissident Hada and his family are still in jail, and their close relatives are being harassed.Official strategy: Propaganda, cyberwar and refusal to accept any interferenceFollowing the protests triggered in Mongolia by the death of a herdsman, propaganda messages likely posted by government-hired bloggers known as “50 cents” have mushroomed online. One such post read: “Dear fellow students and friends, it was just a traffic accident. Some people with their own agendas are interpreting it as an ethnic problem or saying it has something to do with oil and natural gas development. The government is taking the case very seriously (….). We hope that our fellow students will not believe the rumors (…)”.The authorities are trying to have the last word: they claim to have 40,000 micro-blogs on which to publish “approved” news and welcome netizens’ comments.The Chinese Army has set up an elite unit responsible for thwarting cyberattacks according to the daily Global Times, cited by Agence France-Presse. In August 2011, McAfee security experts exposed a series of large-scale cyberattacks that had been occurring since 2006. Once again, China is strongly suspected. It is thought to be behind attacks against Google. In mid-August 2011, after the self-immolation of a young monk, Chinese authorities may have also initiated a wave of cyberattacks against the Tibetan media.The regime launched an offensive against censorship-circumventing software programs, which are used more and more in China, as pointed out by Global Voices. The Great Firewall is now thought to be capable of controlling the data flow from local IP addresses and simultaneously restricting the number of IPs authorized to connect to the international network. Multinational companies have supposedly sent internal communications to their employees instructing them not to use VPN and not to visit foreign websites unless they are related to their work.On October 19, 2011, aware of the economic impact of Net censorship, the United States demanded clarifications concerning “Internet restrictions in China,” which violate World Trade Organization (WTO) rules. The Chinese Foreign Affairs spokesperson, Jiang Yu, rejected the U.S. demand, stating: “We do not accept using the excuse of ‘Internet freedom’ to interfere in other countries’ internal practices,” she said, adding that “The Chinese government promotes and actively supports the Internet and safeguards its citizens’ freedom of expression.”While the Chinese government is not prepared to relax its painstakingly won grip on the Internet, it is increasingly overwhelmed by the immense potential of the Participative Web, and the tension between the regime and cyberdissidents is intensifying. The transition period now underway, expected to culminate in the fall of 2012 when Hu Jintao will be replaced by his successor Xi Jinping, back from an official visit to the United States, is unlikely to usher in an era of respite and – even less likely – a Chinese spring. April 27, 2021 Find out more China: Political commentator sentenced to eight months in prison Follow the news on Chinalast_img read more

Continue reading

Islamic courts try to impose draconian rules on Mogadishu media

first_img Organisation February 24, 2021 Find out more Radio reporter gunned on city street in central Somalia to go further RSF_en RSF requests urgent adoption of moratorium on arrests of journalists News Follow the news on Somalia Help by sharing this information RSF and NUSOJ call for release of a journalist held in Somalia’s Puntland region News October 11, 2006 – Updated on January 20, 2016 Islamic courts try to impose draconian rules on Mogadishu media March 2, 2021 Find out more News SomaliaAfrica Receive email alerts SomaliaAfrica News A list of 13 rules of conduct for the privately-owned media which the Union of Islamic Courts (UIC) gave to journalists in Mogadishu on 8 October was condemned as completely unacceptable by Reporters Without Borders today.“The result of this draconian charter which Mogadishu’s new masters want to impose on Somalia’s journalists would be a gagged, obedient press, one constrained by threats to sing the praises of the Islamic courts and their vision of the world and Somalia,” the press freedom organisation said.“We are not defending any foreign or anti-Islamic interests when we support Somalia’s journalists against this attempt to control them,” Reporters Without Borders added. “We are just speaking on behalf of a profession that refuses to exchange chaos for servitude. If, as they claim, the Islamic courts want to restore peace and justice to Somalia, they must abandon this plan.”The rules of conduct with which the press is now supposed to comply were presented when representatives of the privately-owned media were summoned on 8 October by the head of the UIC’s judicial administration, Sheikh Hassan Osman, and the deputy director of its bureau for information and propaganda (“Da’wah”), Sheikh Abdullahi Hussein Barre, to the movement’s Mogadishu headquarters.The 13 rules are:1. The media must not publish or disseminate information contrary to the Muslim religion, the public interest or the interest of the nation.2. The media must not disseminate information likely to create conflicts between the population and the Council of Islamic Courts.3. The media may reproduce information obtained from credible sources, but must reveal the identity of the sources.4. The media must cooperate with the information bureau of the Council of Islamic Courts.5. Media directors are responsible for the news and programmes they disseminate.6. Each media must have a physical address and contact details.7. The media must not serve foreign interests.8. Media employees must have good professional training and must respect professional ethics and conduct.9. The media must not participate in seminars or programmes supported by foreign organisations without express permission from the information bureau of the Council of Islamic Courts.10. The media must not publish or disseminate elements of a foreign culture contrary to Islamic culture or promoting bad behaviour, such as nudity on film.11. A media cannot work in areas controlled by the Islamic courts without previously registering with the information and propaganda bureau of the Islamic courts.12. If media are guilty of misconduct, they must make amends.13. The media must not employ the terms which infidels use to refer to Muslims such as ‘terrorists,’ ‘extremists’ etc.The Reporters Without Borders partner organisation, the National Union of Somali Journalists (NUSOJ), said the journalists who attended the meeting expressed their disagreement with the rules of conduct. Another meeting has been set for 15 October for further discussion. A list of 13 rules of conduct for the privately-owned media which the Union of Islamic Courts (UIC) gave to journalists in Mogadishu on 8 October was condemned as completely unacceptable by Reporters Without Borders today. January 8, 2021 Find out morelast_img read more

Continue reading

At least 14 reporters arbitrarily arrested during Russian protests

first_img Читать по-русски в PDF и ниже / Read in RussianReporters Without Borders (RSF) condemns the arbitrary arrests of at least 14 journalists while trying to cover anti-corruption demonstrations in Russia on 26 March, and calls on the authorities to drop all charges against them and to punish the police officers responsible.Both the protests themselves and the crackdown were without precedent since 2012. According to initial counts, between 32,000 and 93,000 people participated in demonstrations throughout the country and around 1,800 of them were reportedly arrested.According to RSF’s tally, at least 14 of those detained were journalists who had gone to cover the protests.Alexander Plyushchev of Echo of Moscow, Pyotr Verzilov of Mediazona, Pyotr Parkhomenko of Kommersant-FM, Timofey Dzyadko of RBC, Sofiko Arifjanova of Otkrytaya Rossya and Alec Luhn, a US reporter for The Guardian, were arrested in Moscow and were held for several hours at a police station.The last three were charged with participating in an unauthorized demonstration but the charge against Luhn seems to have been dropped later after the foreign ministry intervened.Sergei Satanovski of Novaya Gazeta, Nadezhda Zaytseva of Vedomosti, Roman Pimenov of Interpress and freelancer Artyom Aleksandrov were arrested in Saint Petersburg.Sergei Rasulov of Kommersant, Fayna Kachabekova of Kavkazskaya Politika and Vladimir Servinovski of Eto Kavkaz were arrested in Makhachkala, the capital of Dagestan, in the Russian Caucasus. Alexander Nikishin of Otkrytyi Kanal was arrested in the southwestern city of Saratov and was sentenced the next day to four days of administrative detention for “refusing to comply with instructions from the police.”Alexei Alexeyev, the news website Chernika’s correspondent in the northwestern city of Petrozavodsk, was hit by a policeman while filming a demonstrator’s arrest. The unidentified policeman hit him in the face and legs, broke his glasses and insulted him.“It is unacceptable that so many journalists were arrested although they were clearly identified,” said Johann Bihr, the head of RSF’s Eastern Europe and Central Asia desk.“Even more disturbing is the fact that some may be prosecuted and one was given a beating. This behaviour by the police contravenes Russian law and the international treaties by which Russia is bound. We ask the authorities to respect media freedom, punish those responsible and ensure that the police are properly trained to respect journalists’ rights.”I showed my press card [to a riot police officer] but he just said: “So what?”. Sergei SatanovskiSergei Satanovski told RSF: “I showed my press card [to a riot police officer] but that did not convince him. He just said: ‘So what?’.” Fayna Kachabekova said: “I showed the police officers my Kavkazskaya Politika correspondent’s card and I asked them to give me back my phone. But again no one reacted.”The protests against corrupt practices within the political elite were held in more than 80 Russian cities in response to a call from opposition leader Alexei Navalny. Despite their size, the protests were largely ignored by the leading national media and were curiously absent from the main online news aggregators.Russia is ranked 148th out of 180 countries in RSF’s 2016 World Press Freedom Index. News Help by sharing this information Related documents cp_26-03-17_rus.pdfPDF – 85.17 KB News Протестная мобилизация 26 марта была беспрецедентной с 2012 года, репрессии также: по предварительным оценкам, от 32 000 до 93 000 человек выступили против коррупции по всей стране, из них около 1800 были задержаны. Среди них РБГ насчитывает не менее 14 журналистов, которые освещали митинги.Александр Плющев («Эхо Москвы»), Петр Верзилов («Mediazona»), Петр Пархоменко («Коммерсантъ-FM»), Тимофей Дзядко («РБК»), Софико Арфиджанова («Открытая Россия») и американский журналист Алек Лун (Alec Luhn, «The Guardian») были задержаны в Москве и оставались в течение нескольких часов в полицейском участке. Последние три были затем обвинены в «участии в несанкционированном митинге». Однако, похоже, что обвинения, выдвинутые против Алека Луна, позже были сняты в результате вмешательства Министерства иностранных дел.Сергей Сатановский («Новая Газета»), Надежда Зайцева («Ведомости»), Роман Пименов («Interpress») и независимый журналист Артем Александров были задержаны в Санкт-Петербурге. Сергей Расулов («Коммерсантъ»), Фаина Качабекова («Кавказская Политика») и Владимир Севриновский («Это Кавказ») были задержаны в столице республики Дагестан, Махачкале. Александр Никишин («Открытый Канал») был задержан в Саратове и приговорен на следующий день к административному аресту на четверо суток за «неповиновение законному распоряжению сотрудника полиции».Алексей Алексеев (соответствующая информация находится на сайте «Черника») в Петрозаводске был избит сотрудником полиции во время проведения съемок протестной акции и задержания одного из протестующих. Неизвестный сотрудник полиции без жетона ударил его в лицо и по ноге, разбил его очки и оскорбил.«Неприемлемо, что так много журналистов было задержано, несмотря на то, что они отчетливо представились, – заявил глава отдела Восточной Европы и Центральной Азии РБГ Иоханн Бир. – Еще более тревожным является тот факт, что некоторые из них могут быть привлечены к ответственности и то, что один журналист был избит. Эти действия полиции нарушают как российское законодательство, так и международные договоры, к которым присоединилась Россия. Мы призываем власти уважать свободу прессы, наказать виновных и обеспечить, чтобы сотрудники полиции были впредь надлежащим образом проинформированы относительно прав журналистов». May 21, 2021 Find out more March 29, 2017 At least 14 reporters arbitrarily arrested during Russian protests Listed as a “foreign agent”, Russia’s most popular independent website risks disappearing Credit: Alexander Utkin / AFP Репортеры без границ (РБГ) осуждают вопиющее задержание десятков журналистов, освещавших в России антикоррупционную акцию 26 марта 2017 года. Организация призывает власти прекратить все дела против них и привлечь сотрудниковполиции к ответственности. to go further June 2, 2021 Find out more Organisation center_img Follow the news on Russia News RSF_en News Receive email alerts May 5, 2021 Find out more Two Russian journalists persecuted for investigating police corruption Антикоррупционная акция в России: около пятнадцати журналистов незаконно задержаны RussiaEurope – Central Asia Condemning abuses CorruptionJudicial harassmentImpunityViolenceImprisonedFreedom of expressionCouncil of Europe Russian media boss drops the pretence and defends Belarus crackdown RussiaEurope – Central Asia Condemning abuses CorruptionJudicial harassmentImpunityViolenceImprisonedFreedom of expressionCouncil of Europe Если некоторые журналисты были освобождены после того, как они показали свою пресс-карту или аккредитацию, то в большинстве случаев это не изменило отношение полиции. «Я показал журналистское удостоверение [ОМОНовцу], но его это неубедило. Он мне сказал, «Ну и что?», – рассказал РБГ Сергей Сатановский. «Я показала полиции удостоверение корреспондента «Кавказской политики» и попросила их вернуть мой телефон. Но никто не реагировал», – свидетельствует Фаина Качабекова.Манифестации протеста против коррупции политических элит прошли в 80 городах России по призыву оппозиционера Алексея Навального. Несмотря на их необычайный размах, эти акции были в значительной степени проигнорированы крупными общенациональными СМИ, и как это не странно, отсутствовали у крупных интернет-агрегаторов контента.Россия занимает 148 место из 180 во всемирном рейтинге свободы прессы за 2016 год, опубликованном РБГ.last_img read more

Continue reading

«Репортеры без границ» проводят акцию по разблокированию 9 запрещенных информационных сайтов в 11 странах

first_img February 5, 2021 Find out more to go further Receive email alerts January 15, 2021 Find out more RSF_en В целях борьбы с цензурой интернета «Репортеры без границ» обеспечивают доступ к 9 запрещенным информационным сайтам в 11 странах, в которых они на сегодняшний день запрещены: заблокированный в России сайт Grani.ru, недоступный в Казахстане, Узбекистане и Туркменистане Fergananews, The Tibet Post и Mingjing News, запрещенные в Китае, заблокированный во Вьетнаме Dan Lam Bao, запрещенный на Кубе Hablemos Press, заблокированный в Иране Gooya News, а также «Gulf Centre for Human Rights», запрещенный в Объединенных Арабских Эмиратах и Саудовской Аравии, и Bahrain Mirror, запрещенный в Бахрейне и Саудовской Аравии.Принцип операции «Collateral Freedom»Для того чтобы обеспечить доступ гражданам этих стран к данным девяти сайтам, «Репортеры без границ» запустили зеркала на таких крупных облачных сервисах, как Amazon и Microsoft. Блокировка этих сервисов связана с высокими экономическими рисками для государств, включенных в список «врагов интернета». Зеркала запрещенных сайтов будут действовать на протяжении нескольких месяцев.Эти 9 зеркал доступны только в https. Протокол https – это защищенная версия стандартного протокола http, используемого для навигации на интернете. Весь трафик https зашифрован между браузером пользователя и сайтом, который он посещает. Использование протокола https не дает возможность кому-либо ознакомиться с контентом просмотренных страниц и, таким образом, сводит на нет все попытки его фильтровать с помощью ключевых слов.Созданные «Репортерами без границ» зеркала News Kazakh reporter accuses police of attacking her Organisation October 30, 2020 Find out more Follow the news on Kazakhstan March 12, 2015 – Updated on January 20, 2016 «Репортеры без границ» проводят акцию по разблокированию 9 запрещенных информационных сайтов в 11 странахcenter_img По случаю Всемирного дня борьбы с кибер-цензурой, отмечаемого 12 марта, «Репортеры без границ» (RSF) стартуют операцию «Collateral Freedom» («Залог свободы») и создают защищенные от блокировки зеркала 9 запрещенных информационных сайтов в 11 странах-«врагах интернета». News Regional newspaper editor harassed after investigating real estate scandal – Grani.ru, заблокированный в России: https://gr1.global.ssl.fastly.net/- Fergananews.com, заблокированный в Казахстане и Узбекистане: https://fg1.global.ssl.fastly.net/- The Tibet Post, заблокированный в Китае: https://tp1.global.ssl.fastly.net/- Dan Lam Bao, заблокированный во Вьетнаме: https://dlb1.global.ssl.fastly.net/- Mingjing News, заблокированный в Китае: https://mn1.global.ssl.fastly.net/news/main.html- Hablemos Press, заблокированный на Кубе: https://hp1.global.ssl.fastly.net/- Gooya News, заблокированный в Иране: https://gn1.global.ssl.fastly.net/- Gulf Center for Human Rights, запрещенный в Объединенных Арабских Эмиратах и Саудовской Аравии: https://gc1.global.ssl.fastly.net/- Bahrain Mirror, заблокированный в Бахрейне и Саудовской Аравии: https://bahrainmirror.global.ssl.fastly.net/«Репортеры без границ» предлагают пользователям принять участие в акции по борьбе с цензурой, размещая в соцсетях список зеркал запрещенных сайтов с хэштегом #CollateralFreedom.«GreatFire» – наш партнерАкция Collateral Freedom проводится по технологии, разработанной китайскими киберактивистами из организации GreatFire. С 2013 года эта группа успешно создавала защищенные от блокировки и доступные китайским пользователям зеркальные сайты Deutsche Welle, Google и China Digital Times. Разработки GreatFire с открытым кодом могут использоваться любыми активистами для борьбы с интернет-цензурой. Мы размещаем на сайте 12mars.rsf.org обращение Чарли Смита, одного из основателей «GreatFire», «Как побороть цензуру с помощью свободы слова».Читать далее: 12mars.rsf.org News Help by sharing this information News KazakhstanEurope – Central Asia Reporters prevented from covering Kazakh parliamentary elections KazakhstanEurope – Central Asia last_img read more

Continue reading

Four journalists arrested for exposing a corrupt public official

first_img July 20, 2004 – Updated on January 20, 2016 Four journalists arrested for exposing a corrupt public official to go further NepalAsia – Pacific Receive email alerts NepalAsia – Pacific Organisation Under Chinese pressure, Nepal sanctions three journalists over Dalai Lama story Nepalese journalists threatened, attacked and censored over Covid-19 coverage News Nepal: RSF’s recommendations to amend controversial Media Council Bill Newscenter_img Help by sharing this information RSF_en Reporters Without Borders has protested after four journalists were arrested on the basis of a complaint by a public official, whom they had exposed for abuse of authority in the Rukum region, western Nepal.The international press freedom organisation called for the immediate release of the four, arrested on 11 July, and for charges against them to be dropped. It said the arrests illustrated yet again the problems faced by journalists, particularly in the provinces, when they tried to probe corruption.The four, all regional members of the Federation of Nepalese Journalists (FNP), Hari Bishnu Oli of national daily Kantipur, Narayan Shah of the weekly Dristi, Dil Bhadur Shahi of official press agency Rastriya Samachar Samiti and Kamal Thapa of the weekly Budhabar, were arrested on the strength of a complaint against them by Dr Fekan Shah, head of the veterinary administration in Rukum.His word alone was enough to have them detained, in harsh conditions, under the Public Offences Act.Dr. Shah reacted after they questioned him about threats and insults he had made two days earlier against another group of journalists, who had questioned him about a false bills scandal.The authorities had refused to open an investigation into Dr. Shah’s actions but agreed to let the official register a complaint.Experts on the UN Human Rights Commission on 14 July repeated their deep concern about lack of freedom within Nepal. They expressed particular concern about the kingdom’s appalling prison conditions. May 29, 2019 Find out more Follow the news on Nepal News News June 8, 2020 Find out more May 17, 2019 Find out morelast_img read more

Continue reading

Twitter blocked, journalism threatened in Nigeria

first_img January 28, 2021 Find out more Reporters Without Borders (RSF) is alarmed by the Nigeria government’s decision to suspend Twitter throughout the country after the social media platform deleted one of the president’s tweets, and by the attacks and threats it poses to the media according to journalists interviewed by RSF. The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa RSF_en News November 27, 2020 Find out more Help by sharing this information NigeriaAfrica Online freedoms InternetFreedom of expression Nigerian media outlets are shocked by Twitter’s suspension for an indefinite period that the government announced on 4 June. “It’s a big blow,” said Jide Oyekunle, a reporter for the Daily Independent newspaper. With 40 million Nigerian users (five times as many as in France), “Twitter is an excellent source of trending topics to not go dry as a journalist,” Oyekunle added. “We don’t know what is happening, what is being said on issues,” said Lizzy Chikpi, a reporter for Order Paper, a news site that specialises in covering legislative matters. Ironically, it was on Twitter that the information ministry announced the ban. On 7 June, the National Broadcasting Commission, the broadcast media regulator, went further and ordered radio and TV stations to delete their Twitter accounts, warning them that continuing to use Twitter would be regarded as “unpatriotic.” Neither the ministry nor the regulator had deleted their own accounts at the time of writing. Some of the journalists contacted by RSF voiced caution about continuing to use Twitter but most said they would keep trying to use it despite the threat of sanctions. “I had to rush to install a VPN and be able to access Twitter again,” said a journalist with Premium Times, one of Nigeria’s leading privately-owned newspapers. But will use of virtual private networks suffice to circumvent the government’s growing interest in controlling online freedom of expression more closely, especially online? “Other regulators in the country like in the banking or medical sector did not ban their members from using Twitter, only the media regulator did so,” noticed Samuel Ogundipe, the editor of Peoples Gazette, an investigative news site that had to change its domain name after being blocked by the authorities, as RSF reported in February. “This decision is not spontaneous,” he added. “It’s a campaign to control the media and social networks that has been waged for years.” Lure of the Chinese “model” A report by the Foundation for Investigative Journalism has added to the concerns, According to this Nigerian journalists’ collective, members of the Nigerian president’s office met with representatives of the Cyberspace Administration of China, the Chinese Internet regulator on 5 June, less than 24 hours after the Twitter ban was announced. And the FIJ says they discussed the possibility for building an Internet firewall in Nigeria like the one the Chinese authorities use to filter and censor online content – a nightmarish scenario but apparently not a science fiction one. In an appearance before the House of Representatives committee on information last October, information minister Lai Mohammed noted : “When we went to China, we could not get Google, Facebook, and Instagram. You could not even use your email in China because they made sure it is censored and well regulated.” Neither the information minister nor the minister of communications and digital economy responded to RSF’s requests for comments on this subject. Nigeria fell five places in RSF’s 2021 World Press Freedom Index and is now ranked 120th out of 180 countries. Organisation Credit : Olivier DOULIERY / AFP Receive email alertscenter_img Nigerian news site deliberately blocked, expert report confirms Follow the news on Nigeria NigeriaAfrica Online freedoms InternetFreedom of expression to go further News Nigerian investigative journalist forced to flee after massacre disclosures News Reports February 8, 2021 Find out more June 10, 2021 Twitter blocked, journalism threatened in Nigerialast_img read more

Continue reading

Government filters an .ir website for the first time

first_img Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 January 20, 2006 – Updated on January 20, 2016 Government filters an .ir website for the first time After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists IranMiddle East – North Africa to go further February 25, 2021 Find out more Reporters Without Borders today accused the Iranian government of seeking to increase its control of the Internet in recent measures that have included contracting an Iranian company, Delta Global, to set up a new online censorship system. Organisation RSF_en News Follow the news on Iran The Entekhab website was made unaccessible yesterday. This is the first time that a site with Iran’s .ir domain suffix has been banned by the government. No official reason has been given but the case resembles that of another news site close to Ayatollah Ali Khamenei, Baztab.com, which was closed in October and reopened a month later.It seems that Entekhab was filtered for similar reasons, amid intense political struggle between rival conservative factions. Entekhab had referred to President Mahmoud Ahmadinejad’s attempts to impose his mentor, Ayatollah Mesbah, as Khamenei’s successor.—————————–18.10.05Tehran seeking new ways to censor the Internet and track dissidentsMore sites banned, overhaul of filtering system plannedReporters Without Borders today accused the Iranian government of seeking to increase its control of the Internet in recent measures that have included contracting an Iranian company, Delta Global, to set up a new online censorship system.While developing a woefully oppressive model of Internet management, Iran is participating actively in international talks about Internet governance that are being held as part of the World Summit on the Information Society (WSIS), the press organisation said.“These new measures point to an ideological hardening in the Iranian government and a desire by the new president, Mahmoud Ahmadinejad, to centralise authority,” Reporters Without Borders said. “They also show that factions exist within the conservatives, as the latest website to be banned, Baztab.com, is run by supporters of the Islamic Republic’s Supreme Leader, Ayatollah Khamenei.”“We are also worried by statements coming from the company that seems to have been given the job of managing Iran’s Internet filters,” the press freedom organisation added. “If what this company’s chief executive turns out to be correct, online surveillance and censorship is to be stepped up. This is very bad news for Iranian bloggers and Internet users.”The head of Delta Global, Rahim Moazemi, told the local news agency ISNA in late September that his company had won a government contract for the management of the Internet control and censorship system. He said he wanted to put an end to “the anarchy of the Internet Service Providers (ISPs)” by centralising the filtering system. He also claimed that Delta Global’s technology was capable of blocking access to all the tools used to get round censorship.Iranian filtering currently uses the “smart filter” technology developed by the US company Secure Comuting, which claims the Iranian authorities never paid to license this software. Iranian Internet censorship is not homogenous and varies according to the ISP used, of which Iran has several hundred. So a website may be accessible in one city and blocked in another.Access to at least four websites that include coverage of Iranian women’s issues – www.womeniniran.org, http://irwomen.com, www.iftribune.com and www.womeniw.com – has been blocked since the start of September. Those in charge of these sites have reacted by launching an online petition at :www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?womeno .A court meanwhile on 12 October “provisionally” banned the news website Baztab.com although it belongs to former Revolutionary Guards commander Mohssen Rezai, a supporter of Ayatollah Khamenei, and is supposed to be backed by the Iranian intelligence services. Baztab published reports that were embarrassing for the president. The site’s editor, Foad Sadeghi, said it was banned as a result of a complaint by the secretariat of the High Council for National Security about its articles on the nuclear negotiations that are currently under way.The ban points to internal struggles within the conservative camp, between President Ahmadinejad’s supporters and those still loyal to Ayatollah Khamenei. It seems that the president, with the support of the military, is trying to take control of the internal state apparatus and impose his mentor, Ayatollah Mesbah, as Khamenei’s successor.During the preparatory meetings for the WSIS (which is to take place in Tunis on 16-18 November), Iran called for a “new model” of Internet governance that would put an end to the existing US hegemony.————-Create your blog with Reporters without borders: www.rsfblog.org Help by sharing this information IranMiddle East – North Africa News News Receive email alerts Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists March 18, 2021 Find out more June 9, 2021 Find out more Newslast_img read more

Continue reading

The Obama administration should renew its commitment to transparency and accountability

first_imgReuters filed a FOIA request in for the video back in 2007 but it was never released.According to the Freedom of Information Act (FOIA), all agencies of the U.S. Government are required to disclose records upon receiving a written request, except those records that are protected from disclosure pursuant to nine exemptions and three exclusions.”We support Wikileaks decision to post the video because the administration did not live up to its responsibilities in this case,” said Reporters Without Borders. “We urge the Pentagon to be more transparent and call on the Obama administration to show its committing to justice by reconsidering the request and officially releasing the video and other elements that would help the investigation”.”By not granting this FOIA request, the Obama administration would once again be ignoring its promises of more transparency and accountability” said the press freedom organization. “It would be a blow to freedom of the press and to the principle that it is not up to the government to define what is newsworthy.”According to the AFP, A US military official did not dispute the authenticity of the video but said it “doesn’t give new information, it just gives footage. “Since 2007, we acknowledged everything that’s in the video,” the official said. “We acknowledged that the strike took place and that there were two Reuters employees (killed).” “We had insurgents and reporters in an area where US forces were about to be ambushed. At the time we weren’t able to discern whether (the Reuters employees) were carrying cameras or weapons,” the official said.In July 2007, photographer Namir Noor-Eldeen, 22, and his driver, Saeed Chmagh, 40, were killed in east Baghdad by gunfire of unclear origin. Witnesses said a rocket was fired from a US helicopter. But other sources told Reuters they could have been killed by a mortar shell fired by Iraqi militia members. At the time Reporters Without Borders called on both the US army and the Iraqi police to investigate their deaths.Since the beginning of the Iraq war, at least 221 journalists have been killed, making it the deadliest war for reporters.On December 31, 2007, George W. Bush signed amendments to the FOIA into law, improving public access to information about federal government activity. However, at that time, 92 videos related to interrogations of Guantanamo Bay prisoners were destroyed and never made public despite a request from the ACLU. On April 15th, 2010, the CIA will have to release documents detailing meetings between Nancy Pelosi and her aide Michael Sheeny on matters relating to “enhanced interrogation techniques”. Reporters Without Borders deeply hope that the US agency will keep its word this time. RSF_en Receive email alerts Help by sharing this information Organisation to go further WhatsApp blocks accounts of at least seven Gaza Strip journalists United StatesAmericas April 6, 2010 – Updated on January 20, 2016 The Obama administration should renew its commitment to transparency and accountability United StatesAmericas News News News Facebook’s Oversight Board is just a stopgap, regulation urgently needed, RSF says Reporters Without Borders is asking the US government for increased transparency after the whistleblower website WikiLeaks released a video on April 5th, 2010, of a US military Apache helicopter strike in Baghdad three years ago which killed two Reuters employees and several other people. Wikileaks said that it had obtained the video “from a number of military whistleblowers” and posted it at collateralmurder.org. June 3, 2021 Find out more April 28, 2021 Find out more June 7, 2021 Find out more Follow the news on United States News NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs saylast_img read more

Continue reading

Call for defamation to be decriminalised following editor’s release

first_img China’s diplomats must stop attacking media over coronavirus reporting June 21, 2010 – Updated on January 20, 2016 Call for defamation to be decriminalised following editor’s release News April 1, 2020 Find out more News (Photo: www.eldiario.pe) December 4, 2019 Find out more Help by sharing this information PeruAmericas News Follow the news on Peru Latin America’s community radio – a key service but vulnerablecenter_img February 10, 2017 Find out more News Receive email alerts Organisation Provincial newspaper editor Alejandro Carrascal Carrasco was released from prison on 18 June on the orders of the supreme court in Lima after serving five months of a one-year jail sentence imposed last January in a trial marked by flagrant irregularities. He was convicted of libelling a local official.The editor of Nor Oriente, a weekly based in Bagua in the Amazonian region of Utcumbamba, Carrascal is a staunch defender of the local indigenous community. He been targeted by the authorities every since rioting that led to the arbitrary closure of Bagua-based community radio station La Voz de Bagua Grande June 2009. His release is clearly good news but what Peru now needs to do is decriminalise press offenses. Another Peruvian journalist, Oswaldo Pereyra Moreno is still being held on a defamation charge and must also be released.———————————-13.01.2010 – Editor of Amazonian weekly gets one-year sentence for defamation to go further PeruAmericas RSF_en Reporters Without Borders condemns the one-year jail sentence that a court in Bagua, in the northeastern Amazonian province of Utcumbamba, passed yesterday on Alejandro Carrascal Carrasco, the editor of the regional weekly Nor Oriente, on a change of “aggravated defamation” in a case dating back to 2005.Carrascal fainted when the court issued its verdict and was rushed to hospital. The sentencing took place in his absence. He is now in Bagua’s San Humberto prison.“This is the second case of a well-known Peruvian journalist being imprisoned for defamation, following that Magaly Medina, who was given a five-month sentence in October 2008,” Reporters Without Borders said. “Carrascal’s trial seems to have been marred by irregularities. He says he was not notified of the warrant for his arrest and he was in hospital when the sentence was issued.”“There is every reason to suspect that this is really an act of political revenge against the editor of a publication that is very critical of the authorities,” press freedom organisation continued. “Carrascal defended the indigenous population and did all he could to protect the Amazon. This case highlights the urgent need for press offences to be decriminalised.”Carrascal was widely respected in the Bagua area because of the stands taken by his newspaper, which is distributed throughout the department of Amazonas. He was convicted of defaming a local official, Victor Feria.Local journalists and relatives of Carrascal condemned his conviction as an act of “revenge.” The National Association of Journalists (ANP) protested against his “arbitrary detention.”Radio La Voz de Bagua, a local community radio station, has been closed since 8 June for allegedly inciting violence during the rioting by indigenous groups that took place at the start of that month. Carrascal had criticised the government position at the time. Latin American media: under control of families, economic and political eliteslast_img read more

Continue reading

It’s Back To School for Parents Too at La Cañada’s Parent Education Program

first_img Make a comment First Heatwave Expected Next Week Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Education It’s Back To School for Parents Too at La Cañada’s Parent Education Program This year classes will begin the week of September 11-13 which parents meeting once/week throughout the year. From CAMILLE TUCKER Published on Monday, September 3, 2012 | 1:11 pm faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,PCC – EducationVirtual Schools PasadenaDarrell Done EducationHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyCitizen Service CenterPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Community News Your email address will not be published. Required fields are marked * Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Community News Top of the News Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy center_img HerbeautyHe Is Totally In Love With You If He Does These 7 ThingsHerbeautyHerbeautyHerbeauty7 Most Startling Movie Moments We Didn’t Realize Were InsensitiveHerbeautyHerbeautyHerbeautyYou Can’t Go Past Our Healthy Quick RecipesHerbeautyHerbeautyHerbeauty6 Trends To Look Like An Eye-Candy And 6 To Forget AboutHerbeautyHerbeautyHerbeautyHe Swears He’s Ready For Another Relationship. Is He Really?HerbeautyHerbeautyHerbeautyCreative Ways To Burn Calories That Require Little EffortHerbeautyHerbeauty Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena More Cool Stuff Jules and MillieThe excitement of each school year brings a natural dose of uncertainty for the back-to-school ride. Sure some staples remain the same, but transitioning children and their parents to the next grade creates a whole host of new questions– even for the most experienced families.LCPC Parent Education’s Program is prepared to help. Offering a thirteen class line-up with age-specific topics, LCPC’s Parent Education guides parents through childhood challenges from preparing babies first foods to prepping for the SATs. As the tagline boasts, “If you have a child 0-18… we have a class for you!”For 34 years, LCPC’s Parent Education Program has maintained its legacy of quality education and reputable staff. Currently, approximately 400 parents and children from 22 cities come to campus every week, driving within a 30 mile radius of La Canada! This year classes will begin the week of September 11-13 which parents meeting once/week throughout the year.Mom of six, Nanette Brown, will be back in action teaching her acclaimed First Year Babies class as well as a Non-separating Toddler class on both Wednesdays & Thursdays. Mary Van Amringe will be again advising parents in her time-tested Two-Year-Old classes that have been popular for over a decade. Former elementary teacher, Sloan Walsh, will inspire preschoolers and their parents in the action pack Three/Fours Class–slated on Wednesday afternoons to accommodate all pre-school schedules. She will also address family dynamics and brain development in the successful new Family Class where you bring all your children 0-5.Shining Star award winner and Parent Coach/Columnist, Jan Roberts, will once again be returning to teach her highly regarded Parents of Elementary Kids & Parents of Tweeners. Due to popular demand, beloved educator, Cary Horne, will also be teaching a second Tweeners Class-and as well as the popular Parenting Teens.LCPC Parent Education has also added both a Discussion Time Only option so parents can attend while their children are in pre-school-as well as affordable childcare during all classes. Class listings and online registration are available at www.lacanadapc.org or call (818) 790-6708 ext 205 for a “free trial class,” before you make a financial commitment!About La Cañada Presbyterian ChurchLa Cañada Presbyterian Church (LCPC) began in 1948 with 158 members and a vision to reach the world for Jesus Christ. That early church was built quite literally on faith and charity from remainder brick and an operating budget that turned just about all of its revenue into active ministry. Through 65 years of outreach, LCPC grew to 2,000 active attendees doing ministry throughout Southern California and in 40 countries around the world. In 2010 the church completed a campus expansion which doubled its physical base for ministry and kept its historical sanctuary as the heart of the new grounds.La Cañada Presbyterian Church, 626 Foothill Boulevard, La Cañada. Info: www.lacanadapc.org and (818) 790-6708.About LCPC’s Parent EducationFor 33 years, LCPC’s Parent Education Program has maintained its legacy of quality education and reputable staff. Currently, the program offers 13 parent education classes per week for parents of children who are newborns through age 18. Parents of children zero through five attend Parent & Child Classes, while parents of elementary, tween and teen children attend Parent Only Classes. Approximately 400 parents and children from 22 cities come on campus every week for parent education—driving from a 30-mile radius of La Cañada. EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Subscribe Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. 4 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Business Newslast_img read more

Continue reading