«Репортеры без границ» проводят акцию по разблокированию 9 запрещенных информационных сайтов в 11 странах

first_img February 5, 2021 Find out more to go further Receive email alerts January 15, 2021 Find out more RSF_en В целях борьбы с цензурой интернета «Репортеры без границ» обеспечивают доступ к 9 запрещенным информационным сайтам в 11 странах, в которых они на сегодняшний день запрещены: заблокированный в России сайт Grani.ru, недоступный в Казахстане, Узбекистане и Туркменистане Fergananews, The Tibet Post и Mingjing News, запрещенные в Китае, заблокированный во Вьетнаме Dan Lam Bao, запрещенный на Кубе Hablemos Press, заблокированный в Иране Gooya News, а также «Gulf Centre for Human Rights», запрещенный в Объединенных Арабских Эмиратах и Саудовской Аравии, и Bahrain Mirror, запрещенный в Бахрейне и Саудовской Аравии.Принцип операции «Collateral Freedom»Для того чтобы обеспечить доступ гражданам этих стран к данным девяти сайтам, «Репортеры без границ» запустили зеркала на таких крупных облачных сервисах, как Amazon и Microsoft. Блокировка этих сервисов связана с высокими экономическими рисками для государств, включенных в список «врагов интернета». Зеркала запрещенных сайтов будут действовать на протяжении нескольких месяцев.Эти 9 зеркал доступны только в https. Протокол https – это защищенная версия стандартного протокола http, используемого для навигации на интернете. Весь трафик https зашифрован между браузером пользователя и сайтом, который он посещает. Использование протокола https не дает возможность кому-либо ознакомиться с контентом просмотренных страниц и, таким образом, сводит на нет все попытки его фильтровать с помощью ключевых слов.Созданные «Репортерами без границ» зеркала News Kazakh reporter accuses police of attacking her Organisation October 30, 2020 Find out more Follow the news on Kazakhstan March 12, 2015 – Updated on January 20, 2016 «Репортеры без границ» проводят акцию по разблокированию 9 запрещенных информационных сайтов в 11 странахcenter_img По случаю Всемирного дня борьбы с кибер-цензурой, отмечаемого 12 марта, «Репортеры без границ» (RSF) стартуют операцию «Collateral Freedom» («Залог свободы») и создают защищенные от блокировки зеркала 9 запрещенных информационных сайтов в 11 странах-«врагах интернета». News Regional newspaper editor harassed after investigating real estate scandal – Grani.ru, заблокированный в России: https://gr1.global.ssl.fastly.net/- Fergananews.com, заблокированный в Казахстане и Узбекистане: https://fg1.global.ssl.fastly.net/- The Tibet Post, заблокированный в Китае: https://tp1.global.ssl.fastly.net/- Dan Lam Bao, заблокированный во Вьетнаме: https://dlb1.global.ssl.fastly.net/- Mingjing News, заблокированный в Китае: https://mn1.global.ssl.fastly.net/news/main.html- Hablemos Press, заблокированный на Кубе: https://hp1.global.ssl.fastly.net/- Gooya News, заблокированный в Иране: https://gn1.global.ssl.fastly.net/- Gulf Center for Human Rights, запрещенный в Объединенных Арабских Эмиратах и Саудовской Аравии: https://gc1.global.ssl.fastly.net/- Bahrain Mirror, заблокированный в Бахрейне и Саудовской Аравии: https://bahrainmirror.global.ssl.fastly.net/«Репортеры без границ» предлагают пользователям принять участие в акции по борьбе с цензурой, размещая в соцсетях список зеркал запрещенных сайтов с хэштегом #CollateralFreedom.«GreatFire» – наш партнерАкция Collateral Freedom проводится по технологии, разработанной китайскими киберактивистами из организации GreatFire. С 2013 года эта группа успешно создавала защищенные от блокировки и доступные китайским пользователям зеркальные сайты Deutsche Welle, Google и China Digital Times. Разработки GreatFire с открытым кодом могут использоваться любыми активистами для борьбы с интернет-цензурой. Мы размещаем на сайте 12mars.rsf.org обращение Чарли Смита, одного из основателей «GreatFire», «Как побороть цензуру с помощью свободы слова».Читать далее: 12mars.rsf.org News Help by sharing this information News KazakhstanEurope – Central Asia Reporters prevented from covering Kazakh parliamentary elections KazakhstanEurope – Central Asia last_img read more

Continue reading

Four journalists arrested for exposing a corrupt public official

first_img July 20, 2004 – Updated on January 20, 2016 Four journalists arrested for exposing a corrupt public official to go further NepalAsia – Pacific Receive email alerts NepalAsia – Pacific Organisation Under Chinese pressure, Nepal sanctions three journalists over Dalai Lama story Nepalese journalists threatened, attacked and censored over Covid-19 coverage News Nepal: RSF’s recommendations to amend controversial Media Council Bill Newscenter_img Help by sharing this information RSF_en Reporters Without Borders has protested after four journalists were arrested on the basis of a complaint by a public official, whom they had exposed for abuse of authority in the Rukum region, western Nepal.The international press freedom organisation called for the immediate release of the four, arrested on 11 July, and for charges against them to be dropped. It said the arrests illustrated yet again the problems faced by journalists, particularly in the provinces, when they tried to probe corruption.The four, all regional members of the Federation of Nepalese Journalists (FNP), Hari Bishnu Oli of national daily Kantipur, Narayan Shah of the weekly Dristi, Dil Bhadur Shahi of official press agency Rastriya Samachar Samiti and Kamal Thapa of the weekly Budhabar, were arrested on the strength of a complaint against them by Dr Fekan Shah, head of the veterinary administration in Rukum.His word alone was enough to have them detained, in harsh conditions, under the Public Offences Act.Dr. Shah reacted after they questioned him about threats and insults he had made two days earlier against another group of journalists, who had questioned him about a false bills scandal.The authorities had refused to open an investigation into Dr. Shah’s actions but agreed to let the official register a complaint.Experts on the UN Human Rights Commission on 14 July repeated their deep concern about lack of freedom within Nepal. They expressed particular concern about the kingdom’s appalling prison conditions. May 29, 2019 Find out more Follow the news on Nepal News News June 8, 2020 Find out more May 17, 2019 Find out morelast_img read more

Continue reading

Twitter blocked, journalism threatened in Nigeria

first_img January 28, 2021 Find out more Reporters Without Borders (RSF) is alarmed by the Nigeria government’s decision to suspend Twitter throughout the country after the social media platform deleted one of the president’s tweets, and by the attacks and threats it poses to the media according to journalists interviewed by RSF. The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa RSF_en News November 27, 2020 Find out more Help by sharing this information NigeriaAfrica Online freedoms InternetFreedom of expression Nigerian media outlets are shocked by Twitter’s suspension for an indefinite period that the government announced on 4 June. “It’s a big blow,” said Jide Oyekunle, a reporter for the Daily Independent newspaper. With 40 million Nigerian users (five times as many as in France), “Twitter is an excellent source of trending topics to not go dry as a journalist,” Oyekunle added. “We don’t know what is happening, what is being said on issues,” said Lizzy Chikpi, a reporter for Order Paper, a news site that specialises in covering legislative matters. Ironically, it was on Twitter that the information ministry announced the ban. On 7 June, the National Broadcasting Commission, the broadcast media regulator, went further and ordered radio and TV stations to delete their Twitter accounts, warning them that continuing to use Twitter would be regarded as “unpatriotic.” Neither the ministry nor the regulator had deleted their own accounts at the time of writing. Some of the journalists contacted by RSF voiced caution about continuing to use Twitter but most said they would keep trying to use it despite the threat of sanctions. “I had to rush to install a VPN and be able to access Twitter again,” said a journalist with Premium Times, one of Nigeria’s leading privately-owned newspapers. But will use of virtual private networks suffice to circumvent the government’s growing interest in controlling online freedom of expression more closely, especially online? “Other regulators in the country like in the banking or medical sector did not ban their members from using Twitter, only the media regulator did so,” noticed Samuel Ogundipe, the editor of Peoples Gazette, an investigative news site that had to change its domain name after being blocked by the authorities, as RSF reported in February. “This decision is not spontaneous,” he added. “It’s a campaign to control the media and social networks that has been waged for years.” Lure of the Chinese “model” A report by the Foundation for Investigative Journalism has added to the concerns, According to this Nigerian journalists’ collective, members of the Nigerian president’s office met with representatives of the Cyberspace Administration of China, the Chinese Internet regulator on 5 June, less than 24 hours after the Twitter ban was announced. And the FIJ says they discussed the possibility for building an Internet firewall in Nigeria like the one the Chinese authorities use to filter and censor online content – a nightmarish scenario but apparently not a science fiction one. In an appearance before the House of Representatives committee on information last October, information minister Lai Mohammed noted : “When we went to China, we could not get Google, Facebook, and Instagram. You could not even use your email in China because they made sure it is censored and well regulated.” Neither the information minister nor the minister of communications and digital economy responded to RSF’s requests for comments on this subject. Nigeria fell five places in RSF’s 2021 World Press Freedom Index and is now ranked 120th out of 180 countries. Organisation Credit : Olivier DOULIERY / AFP Receive email alertscenter_img Nigerian news site deliberately blocked, expert report confirms Follow the news on Nigeria NigeriaAfrica Online freedoms InternetFreedom of expression to go further News Nigerian investigative journalist forced to flee after massacre disclosures News Reports February 8, 2021 Find out more June 10, 2021 Twitter blocked, journalism threatened in Nigerialast_img read more

Continue reading

Government filters an .ir website for the first time

first_img Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 January 20, 2006 – Updated on January 20, 2016 Government filters an .ir website for the first time After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists IranMiddle East – North Africa to go further February 25, 2021 Find out more Reporters Without Borders today accused the Iranian government of seeking to increase its control of the Internet in recent measures that have included contracting an Iranian company, Delta Global, to set up a new online censorship system. Organisation RSF_en News Follow the news on Iran The Entekhab website was made unaccessible yesterday. This is the first time that a site with Iran’s .ir domain suffix has been banned by the government. No official reason has been given but the case resembles that of another news site close to Ayatollah Ali Khamenei, Baztab.com, which was closed in October and reopened a month later.It seems that Entekhab was filtered for similar reasons, amid intense political struggle between rival conservative factions. Entekhab had referred to President Mahmoud Ahmadinejad’s attempts to impose his mentor, Ayatollah Mesbah, as Khamenei’s successor.—————————–18.10.05Tehran seeking new ways to censor the Internet and track dissidentsMore sites banned, overhaul of filtering system plannedReporters Without Borders today accused the Iranian government of seeking to increase its control of the Internet in recent measures that have included contracting an Iranian company, Delta Global, to set up a new online censorship system.While developing a woefully oppressive model of Internet management, Iran is participating actively in international talks about Internet governance that are being held as part of the World Summit on the Information Society (WSIS), the press organisation said.“These new measures point to an ideological hardening in the Iranian government and a desire by the new president, Mahmoud Ahmadinejad, to centralise authority,” Reporters Without Borders said. “They also show that factions exist within the conservatives, as the latest website to be banned, Baztab.com, is run by supporters of the Islamic Republic’s Supreme Leader, Ayatollah Khamenei.”“We are also worried by statements coming from the company that seems to have been given the job of managing Iran’s Internet filters,” the press freedom organisation added. “If what this company’s chief executive turns out to be correct, online surveillance and censorship is to be stepped up. This is very bad news for Iranian bloggers and Internet users.”The head of Delta Global, Rahim Moazemi, told the local news agency ISNA in late September that his company had won a government contract for the management of the Internet control and censorship system. He said he wanted to put an end to “the anarchy of the Internet Service Providers (ISPs)” by centralising the filtering system. He also claimed that Delta Global’s technology was capable of blocking access to all the tools used to get round censorship.Iranian filtering currently uses the “smart filter” technology developed by the US company Secure Comuting, which claims the Iranian authorities never paid to license this software. Iranian Internet censorship is not homogenous and varies according to the ISP used, of which Iran has several hundred. So a website may be accessible in one city and blocked in another.Access to at least four websites that include coverage of Iranian women’s issues – www.womeniniran.org, http://irwomen.com, www.iftribune.com and www.womeniw.com – has been blocked since the start of September. Those in charge of these sites have reacted by launching an online petition at :www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?womeno .A court meanwhile on 12 October “provisionally” banned the news website Baztab.com although it belongs to former Revolutionary Guards commander Mohssen Rezai, a supporter of Ayatollah Khamenei, and is supposed to be backed by the Iranian intelligence services. Baztab published reports that were embarrassing for the president. The site’s editor, Foad Sadeghi, said it was banned as a result of a complaint by the secretariat of the High Council for National Security about its articles on the nuclear negotiations that are currently under way.The ban points to internal struggles within the conservative camp, between President Ahmadinejad’s supporters and those still loyal to Ayatollah Khamenei. It seems that the president, with the support of the military, is trying to take control of the internal state apparatus and impose his mentor, Ayatollah Mesbah, as Khamenei’s successor.During the preparatory meetings for the WSIS (which is to take place in Tunis on 16-18 November), Iran called for a “new model” of Internet governance that would put an end to the existing US hegemony.————-Create your blog with Reporters without borders: www.rsfblog.org Help by sharing this information IranMiddle East – North Africa News News Receive email alerts Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists March 18, 2021 Find out more June 9, 2021 Find out more Newslast_img read more

Continue reading

The Obama administration should renew its commitment to transparency and accountability

first_imgReuters filed a FOIA request in for the video back in 2007 but it was never released.According to the Freedom of Information Act (FOIA), all agencies of the U.S. Government are required to disclose records upon receiving a written request, except those records that are protected from disclosure pursuant to nine exemptions and three exclusions.”We support Wikileaks decision to post the video because the administration did not live up to its responsibilities in this case,” said Reporters Without Borders. “We urge the Pentagon to be more transparent and call on the Obama administration to show its committing to justice by reconsidering the request and officially releasing the video and other elements that would help the investigation”.”By not granting this FOIA request, the Obama administration would once again be ignoring its promises of more transparency and accountability” said the press freedom organization. “It would be a blow to freedom of the press and to the principle that it is not up to the government to define what is newsworthy.”According to the AFP, A US military official did not dispute the authenticity of the video but said it “doesn’t give new information, it just gives footage. “Since 2007, we acknowledged everything that’s in the video,” the official said. “We acknowledged that the strike took place and that there were two Reuters employees (killed).” “We had insurgents and reporters in an area where US forces were about to be ambushed. At the time we weren’t able to discern whether (the Reuters employees) were carrying cameras or weapons,” the official said.In July 2007, photographer Namir Noor-Eldeen, 22, and his driver, Saeed Chmagh, 40, were killed in east Baghdad by gunfire of unclear origin. Witnesses said a rocket was fired from a US helicopter. But other sources told Reuters they could have been killed by a mortar shell fired by Iraqi militia members. At the time Reporters Without Borders called on both the US army and the Iraqi police to investigate their deaths.Since the beginning of the Iraq war, at least 221 journalists have been killed, making it the deadliest war for reporters.On December 31, 2007, George W. Bush signed amendments to the FOIA into law, improving public access to information about federal government activity. However, at that time, 92 videos related to interrogations of Guantanamo Bay prisoners were destroyed and never made public despite a request from the ACLU. On April 15th, 2010, the CIA will have to release documents detailing meetings between Nancy Pelosi and her aide Michael Sheeny on matters relating to “enhanced interrogation techniques”. Reporters Without Borders deeply hope that the US agency will keep its word this time. RSF_en Receive email alerts Help by sharing this information Organisation to go further WhatsApp blocks accounts of at least seven Gaza Strip journalists United StatesAmericas April 6, 2010 – Updated on January 20, 2016 The Obama administration should renew its commitment to transparency and accountability United StatesAmericas News News News Facebook’s Oversight Board is just a stopgap, regulation urgently needed, RSF says Reporters Without Borders is asking the US government for increased transparency after the whistleblower website WikiLeaks released a video on April 5th, 2010, of a US military Apache helicopter strike in Baghdad three years ago which killed two Reuters employees and several other people. Wikileaks said that it had obtained the video “from a number of military whistleblowers” and posted it at collateralmurder.org. June 3, 2021 Find out more April 28, 2021 Find out more June 7, 2021 Find out more Follow the news on United States News NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs saylast_img read more

Continue reading

Call for defamation to be decriminalised following editor’s release

first_img China’s diplomats must stop attacking media over coronavirus reporting June 21, 2010 – Updated on January 20, 2016 Call for defamation to be decriminalised following editor’s release News April 1, 2020 Find out more News (Photo: www.eldiario.pe) December 4, 2019 Find out more Help by sharing this information PeruAmericas News Follow the news on Peru Latin America’s community radio – a key service but vulnerablecenter_img February 10, 2017 Find out more News Receive email alerts Organisation Provincial newspaper editor Alejandro Carrascal Carrasco was released from prison on 18 June on the orders of the supreme court in Lima after serving five months of a one-year jail sentence imposed last January in a trial marked by flagrant irregularities. He was convicted of libelling a local official.The editor of Nor Oriente, a weekly based in Bagua in the Amazonian region of Utcumbamba, Carrascal is a staunch defender of the local indigenous community. He been targeted by the authorities every since rioting that led to the arbitrary closure of Bagua-based community radio station La Voz de Bagua Grande June 2009. His release is clearly good news but what Peru now needs to do is decriminalise press offenses. Another Peruvian journalist, Oswaldo Pereyra Moreno is still being held on a defamation charge and must also be released.———————————-13.01.2010 – Editor of Amazonian weekly gets one-year sentence for defamation to go further PeruAmericas RSF_en Reporters Without Borders condemns the one-year jail sentence that a court in Bagua, in the northeastern Amazonian province of Utcumbamba, passed yesterday on Alejandro Carrascal Carrasco, the editor of the regional weekly Nor Oriente, on a change of “aggravated defamation” in a case dating back to 2005.Carrascal fainted when the court issued its verdict and was rushed to hospital. The sentencing took place in his absence. He is now in Bagua’s San Humberto prison.“This is the second case of a well-known Peruvian journalist being imprisoned for defamation, following that Magaly Medina, who was given a five-month sentence in October 2008,” Reporters Without Borders said. “Carrascal’s trial seems to have been marred by irregularities. He says he was not notified of the warrant for his arrest and he was in hospital when the sentence was issued.”“There is every reason to suspect that this is really an act of political revenge against the editor of a publication that is very critical of the authorities,” press freedom organisation continued. “Carrascal defended the indigenous population and did all he could to protect the Amazon. This case highlights the urgent need for press offences to be decriminalised.”Carrascal was widely respected in the Bagua area because of the stands taken by his newspaper, which is distributed throughout the department of Amazonas. He was convicted of defaming a local official, Victor Feria.Local journalists and relatives of Carrascal condemned his conviction as an act of “revenge.” The National Association of Journalists (ANP) protested against his “arbitrary detention.”Radio La Voz de Bagua, a local community radio station, has been closed since 8 June for allegedly inciting violence during the rioting by indigenous groups that took place at the start of that month. Carrascal had criticised the government position at the time. Latin American media: under control of families, economic and political eliteslast_img read more

Continue reading

It’s Back To School for Parents Too at La Cañada’s Parent Education Program

first_img Make a comment First Heatwave Expected Next Week Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Education It’s Back To School for Parents Too at La Cañada’s Parent Education Program This year classes will begin the week of September 11-13 which parents meeting once/week throughout the year. From CAMILLE TUCKER Published on Monday, September 3, 2012 | 1:11 pm faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,PCC – EducationVirtual Schools PasadenaDarrell Done EducationHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyCitizen Service CenterPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Community News Your email address will not be published. Required fields are marked * Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Community News Top of the News Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy center_img HerbeautyHe Is Totally In Love With You If He Does These 7 ThingsHerbeautyHerbeautyHerbeauty7 Most Startling Movie Moments We Didn’t Realize Were InsensitiveHerbeautyHerbeautyHerbeautyYou Can’t Go Past Our Healthy Quick RecipesHerbeautyHerbeautyHerbeauty6 Trends To Look Like An Eye-Candy And 6 To Forget AboutHerbeautyHerbeautyHerbeautyHe Swears He’s Ready For Another Relationship. Is He Really?HerbeautyHerbeautyHerbeautyCreative Ways To Burn Calories That Require Little EffortHerbeautyHerbeauty Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena More Cool Stuff Jules and MillieThe excitement of each school year brings a natural dose of uncertainty for the back-to-school ride. Sure some staples remain the same, but transitioning children and their parents to the next grade creates a whole host of new questions– even for the most experienced families.LCPC Parent Education’s Program is prepared to help. Offering a thirteen class line-up with age-specific topics, LCPC’s Parent Education guides parents through childhood challenges from preparing babies first foods to prepping for the SATs. As the tagline boasts, “If you have a child 0-18… we have a class for you!”For 34 years, LCPC’s Parent Education Program has maintained its legacy of quality education and reputable staff. Currently, approximately 400 parents and children from 22 cities come to campus every week, driving within a 30 mile radius of La Canada! This year classes will begin the week of September 11-13 which parents meeting once/week throughout the year.Mom of six, Nanette Brown, will be back in action teaching her acclaimed First Year Babies class as well as a Non-separating Toddler class on both Wednesdays & Thursdays. Mary Van Amringe will be again advising parents in her time-tested Two-Year-Old classes that have been popular for over a decade. Former elementary teacher, Sloan Walsh, will inspire preschoolers and their parents in the action pack Three/Fours Class–slated on Wednesday afternoons to accommodate all pre-school schedules. She will also address family dynamics and brain development in the successful new Family Class where you bring all your children 0-5.Shining Star award winner and Parent Coach/Columnist, Jan Roberts, will once again be returning to teach her highly regarded Parents of Elementary Kids & Parents of Tweeners. Due to popular demand, beloved educator, Cary Horne, will also be teaching a second Tweeners Class-and as well as the popular Parenting Teens.LCPC Parent Education has also added both a Discussion Time Only option so parents can attend while their children are in pre-school-as well as affordable childcare during all classes. Class listings and online registration are available at www.lacanadapc.org or call (818) 790-6708 ext 205 for a “free trial class,” before you make a financial commitment!About La Cañada Presbyterian ChurchLa Cañada Presbyterian Church (LCPC) began in 1948 with 158 members and a vision to reach the world for Jesus Christ. That early church was built quite literally on faith and charity from remainder brick and an operating budget that turned just about all of its revenue into active ministry. Through 65 years of outreach, LCPC grew to 2,000 active attendees doing ministry throughout Southern California and in 40 countries around the world. In 2010 the church completed a campus expansion which doubled its physical base for ministry and kept its historical sanctuary as the heart of the new grounds.La Cañada Presbyterian Church, 626 Foothill Boulevard, La Cañada. Info: www.lacanadapc.org and (818) 790-6708.About LCPC’s Parent EducationFor 33 years, LCPC’s Parent Education Program has maintained its legacy of quality education and reputable staff. Currently, the program offers 13 parent education classes per week for parents of children who are newborns through age 18. Parents of children zero through five attend Parent & Child Classes, while parents of elementary, tween and teen children attend Parent Only Classes. Approximately 400 parents and children from 22 cities come on campus every week for parent education—driving from a 30-mile radius of La Cañada. EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Subscribe Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. 4 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Business Newslast_img read more

Continue reading

Staring Straight At The Lion’s Eye-mobile

first_imgHome of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Subscribe Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Your email address will not be published. Required fields are marked * Top of the News Community News Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy Make a comment Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website center_img Business News Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Community News HerbeautyBaby Boom: The Stars Are Getting Busy In QuarantineHerbeautyHerbeautyHerbeautyWant To Seriously Cut On Sugar? You Need To Know A Few TricksHerbeautyHerbeautyHerbeauty6 Trends To Look Like A Bombshell And 6 To Forget AboutHerbeautyHerbeautyHerbeautyThese Fashion Tips Are Making Tall Girls The Talk Of The TownHerbeautyHerbeautyHerbeauty11 Signs Your Perfectionism Has Gotten Out Of ControlHerbeautyHerbeautyHerbeautyHe Is Totally In Love With You If He Does These 7 ThingsHerbeautyHerbeauty More Cool Stuff 9 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it First Heatwave Expected Next Week The gift of sight is one to be cherished and taken care of. All we need to do is see and appreciate its value.Blair Health Academy, together with Men Educating Men About Health (MEMAH), aims to educate the young people on the basics and importance of eye health with the Lions Club’s Eyemobile.The partnership was formed when “we were contacted by MEMAH and asked if we were interested in a partnership and of course we jumped on the opportunity,” says Debbie Curtin, director of the Blair Health Careers Academy.Courtain tells us how “this kind of opportunity, gets our students a chance to be trained and exposed to health professionals, how to work with patients and clients.”The Lions International Eyemobile, is a “a van that’s totally equipped with eye and hearing equipment,” says Curtin.An optometrist and audiologist volunteers their services while students help them by “organizing the patients, taking the patients’ histories and doing the initial eye exam, and then filtering the patients into the eye doctor and the hearing where they do the actual test. The patient would come out of the bus and we would do any referral that the doctor’s recommended,” says Curtin.For the high school students, it is a chance to have them involved in community service. This is important for them, Curtin says, because “all colleges and employers want to look and see what these kids get back to the community before they take them in.”The students will also get to learn the “soft skills which would employ ability skills like customer service, patient care, communication, technical fields, etc.,” Curtin explains.Also, Curtin adds, the students “can use these hours towards their internship. They need to complete 180-hour internship in the health field and so that also helps them to be employable and helps colleges, universities to look at them because they have a little bit more than the average student would have.”The eyemobile is part of the Pasadena Host Lions International, and the students are part of the Leo Club, “which is like the baby Lions,” says Curtin. So in a way, these students are being mentored by the Lions Host by providing the eyemobile and the opportunity to hone and sharpen their skills in health care.To learn about the Pasadena Host Lions Club, visit http://www.pasadenahostlions.org for more information.For more on Blair High School, located at 1201 South Marengo Ave., visit http://blair.pasadenausd.org.Discover what MEMAH is all about by visiting http://memah.org. Health Staring Straight At The Lion’s Eye-mobile The Blair Health Academy, together with MEMAH, bring the Pasadena Host Lions Club Eyemobile By FRANZ A.D. MORALES Published on Tuesday, June 4, 2013 | 12:38 pmlast_img read more

Continue reading

OSKA Celebrates its 2nd Year with NAMI

first_imgcenter column 1 OSKA Celebrates its 2nd Year with NAMI Celebrating its 2nd anniversary, OSKA invites everyone to an event to honor Michael DiPaolo and help the NAMI (National Association for Mental Illness) By FRANZ A.D. MORALES Published on Friday, September 6, 2013 | 4:27 pm Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Subscribe Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Community News 8 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Make a comment Business News Community Newscenter_img Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  When retail stores celebrate anniversaries, it’s usually done with a big sale that celebrates fashion. But for OSKA‘s celebration, it honors good people and benefits worthy causes.On Sunday September 8, from 5:00 p.m. to 8:00 p.m., OSKA will be having its 2nd anniversary celebration with a private party and silent auction. The event will also honor clinical psychologist Michael DiPaolo, Ph.D. and president of the National Association for Mental Illness (NAMI), recipient of the proceeds from the event.“It’s our second year of OSKA here in Pasadena, so we’re going to have a big anniversary cake, spirits, appetizers and there’s going to be an amazing silent auction of really great things,” says Annie Frank of OSKA. “The silent auction includes paintings by Robert Brandy which are hanging on our walls in the store, art donated by local artists, a catered dinner for six served up at the winner’s home by an Italian chef, and much more”In conjunction with the OSKA celebration, NAMI will be honoring DiPaolo for all the good work he has poured into the organization.Danielle Kurz of NAMI explains, “we’re going to have a series of lectures for Dr. Di Paolo. I was thinking it will be nice to have a party for him and try to have the clients of OSKA know ‘What is NAMI?’” Kurz feels not much is known about NAMI and the OSKA event will be a good springboard to introduce the nonprofit.As for OSKA, “What we’re going to do is sell as much as possible and donate back part of the proceeds to NAMI. They are a great organization and with a lot of the military coming home, there’s going to be a lot of need for the services they provide. They also help the homeless here in town, as well. It’s outstanding what they do. It’s an amazing organization,” says Frank.Most of the people involved with NAMI are volunteers, according to Kurz, so the nonprofit is trying to raise as much money as it can to help families in crises within the San Gabriel Valley. Aside from the financial help it would receive, Kurz hopes that NAMI could start to make noise and be recognized and supported by more people.The event will be held at OSKA, 13 Douglas Alley, Old Pasadena (near Il Fornaio Restaurant).To find out more about the event, you may call OSKA Pasadena at (626) 432-1729 or check out http://www.oska-pasadena.com.For more information about NAMI, you may call the NAMI office at (626) 577-6697 or visit http://www.namisangabrielvalley.org/. More Cool Stuff Top of the News HerbeautyIt Works Great If Weight Loss Is What You’re Looking For!HerbeautyHerbeautyHerbeautyThe Real Truth About The Pain Caused By MicrobladingHerbeautyHerbeautyHerbeautyIs It Normal To Date Your BFF’s Ex?HerbeautyHerbeautyHerbeautyYou’ll Want To Get Married Twice Or Even More Just To Put Them OnHerbeautyHerbeautyHerbeautyYou Can’t Go Past Our Healthy Quick RecipesHerbeautyHerbeautyHerbeautyGained Back All The Weight You Lost?HerbeautyHerbeauty Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. Your email address will not be published. Required fields are marked * Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday First Heatwave Expected Next Week last_img read more

Continue reading

50 Years Ago: The First Look at a Dry Mars

first_img Guido Münch in a 1967 portrait on his election to the National Academy of Sciences. Credit: James McClanahanIn 1964, Caltech astronomy professor Guido Münch and Jet Propulsion Laboratory space scientists Lewis Kaplan and Hyron Spinrad pushed the world’s second-largest telescope to its limits and dashed—at least for the next few decades—any hopes of finding liquid water on Mars.Back in the late 1800s, it was widely assumed that Mars was a planet with abundant water, just like Earth. Astronomers were mapping Mars’s polar caps, which advanced and retreated as the seasons changed; a dark “wave,” apparently of vegetation, which swept from the pole toward the equator every spring; and even ruler-straight lines that might have been canals dug by an alien civilization. Today, we know that the ice caps grow larger because the winters are cold enough to freeze carbon dioxide right out of Mars’s thin air; the seasonal darkening is a wind-driven redistribution of the dust that blankets the planet; and the canals were optical illusions enhanced by wishful thinking.The notion of a moist Mars began to evaporate at the turn of the 20th century. In 1909, Lick Observatory dispatched a team of astronomers to climb Mount Whitney—whose summit, at 14,500 feet, rises above some four-fifths of Earth’s atmospheric water vapor. Pointing a small telescope at Mars, the team measured no water vapor in excess of that in the rarefied air around them, although observatory director William Wallace Campbell cautioned the Associated Press that their technique, “the only method known, is not a sensitive one.” Campbell diplomatically noted that “the question of life under these conditions is the biologist’s problem rather than the astronomer’s.”Bigger telescopes make for more sensitive measurements, and by the 1920s the world’s largest telescopes were just north of Pasadena at the Mount Wilson Observatory. In 1926, observatory director Walter Adams and Charles St. John wrote in the Astrophysical Journal that “the quantity of water-vapor in the atmosphere of Mars, area for area, was 6 per cent of that over Mount Wilson . . . This indicates extreme desert conditions over the greater portion of the Martian hemisphere toward us at the time.” The 60-inch telescope they used was second in size and power only to the adjacent 100-inch Hooker telescope, with which Adams revisited the question in 1937 and 1939 and revised his figures downward. In 1941 he wrote, “If water vapor lines are present . . . they cannot be more than 5 per cent as strong as in the earth’s atmosphere and are probably very much less.”The “lines” Adams referred to are spectral ones. The spectrum of light contains all the colors of the rainbow, plus wavelengths beyond, that we can’t see. Every gas in the atmosphere—both Earth’s and Mars’s—absorbs a specific collection of these colors. Passing the light from a telescope through a device called a spectrograph spreads out the rainbow and reveals the missing wavelengths, allowing the gases that absorbed them to be identified.In those days, spectra were usually recorded as shades of gray on glass plates coated with a light-sensitive emulsion—essentially the same technique photographer Matthew Brady had used to document the Civil War. Once the plates were developed, the missing wavelengths showed up as black lines that were painstakingly analyzed under a microscope. Each line’s location indicated its wavelength, while its darkness and thickness were related to the absorber’s abundance. And therein lay the problem: the wide, black blots left on the plate by Earth’s dense blanket of air made the thin, faint lines from the tenuous atmosphere of Mars hard to see, let alone measure. The best opportunities to find the lines occur at approximately two-year intervals. Earth travels in a tighter orbit around the sun than Mars does, and as we pass Mars on the inside track our close approach maximizes the apparent difference in our velocities. This shifts Mars’s spectrum ever so slightly away from Earth’s—if you have an instrument powerful enough to discern the separation.Unfortunately, some passes are closer than others. When Earth overtook Mars in 1963, the latter was at the point in its orbit most distant from the sun. Although the two planets were as close to each other as they were going to get that time around, the velocity effect was minimized—imagine looking out the window of a moving train at a distant farmhouse instead of the nearby telephone poles. But the Hooker’s spectrograph had recently been upgraded; Kaplan and Spinrad were expert spectroscopists; and Münch was a wizard at making very sensitive emulsions, so the trio decided to look for the lines anyway. With little prospect for success, the experiment was allotted a set of low-value nights that began more than two months after Earth had passed Mars and started to pull ahead. At its closest approach, Mars had been 62,000,000 miles away; by the time Münch and company got their turn at the telescope, that distance had nearly doubled. Their telescope was no longer the best available, having been overtaken as the world’s largest by the 200-inch Hale telescope at Caltech’s Palomar Observatory. Even the weather conspired against them; four nights of work yielded exactly one usable exposure.But as Münch wrote in the January 1964 issue of the Astrophysical Journal, that “strongly hypersensitized” plate gave “a spectrogram of excellent quality which shows faint but unmistakable lines which have been ascribed to H20 in Mars’ atmosphere . . . After comparing our plate with other ones found in the Mount Wilson files, we have convinced ourselves that ours is the spectrogram of Mars with the highest resolving power ever taken.”Even so, the lines were barely strong enough to be usable. The preliminary water-vapor calculation, announced in May 1963, had an error factor of 10. It would take another six months to work out the definitive number—a figure equivalent to 0.01 ± 0.006 per cent of the amount of water vapor over Mount Wilson, and 100 times less than the 6 percent Adams and St. John had referred to as “extreme desert conditions” 40 years earlier. Furthermore, a slightly stronger carbon dioxide line enabled a direct estimate of Mars’s atmospheric pressure: 25 millibars (2.5 percent of Earth’s surface pressure)—one-quarter of the best previous estimates. (Munch and his collaborators noted in passing that although their value for carbon dioxide was not itself surprising, “what would appear indeed surprising is that the . . . value for the atmospheric pressure [is] so low that CO2 itself becomes a major constituent”—entirely unlike Earth, where nitrogen and oxygen make up 99 percent of the air we breathe.) Based on these results, Mars was now officially as arid as the moon, and nearly as airless.Confirmation would follow in 1965, when JPL’s Mariner 4 became the first spacecraft to visit Mars. The behavior of Mariner’s radio signal as the spacecraft passed behind Mars revealed that its actual atmospheric pressure was lower still: 5 to 9 millibars, or less than 1 percent of Earth’s. And the 20 televised pictures of Mars’s cratered, moonlike surface—some shot from as little as 6,000 miles above it—cemented the comparison.Professor of Physics Robert Leighton (BS ’41, MS ’44, PhD ’47), who had been the principal investigator on Mariner 4’s Television Experiment, as it was called, and Associate Professor of Planetary Science Bruce Murray, a member of the TV team, would use Münch’s and Mariner’s data as cross-checks on a detailed thermal model of Mars that they wrote for Caltech’s IBM 7094 mainframe computer—a pioneering feat in its own right. Their results, published in 1966, correctly predicted that most of Mars’s carbon dioxide was actually not in the atmosphere, but instead lay locked up in the polar caps in the form of dry ice; the paper also made the unprecedented suggestion that seasonal advance of each polar cap would freeze out so much carbon dioxide that the atmospheric pressure would drop by as much as 20 percent twice every Mars year. These predictions have since been confirmed many times over, and form part of our basic understanding of how Mars works.And what of water on present-day Mars, which is where this story began? Leighton and Murray wrote that “considerable quantities of water-ice permafrost may be present in the subsurface of the polar regions” just a few tens of centimeters down—permafrost that was finally discovered in 2002 by JPL’s Mars Odyssey mission.See more at: http://www.caltech.edu/content/50-years-ago-first-look-dry-mars#sthash.TlkAy65n.dpuf Science and Technology 50 Years Ago: The First Look at a Dry Mars By DOUGLAS SMITH Published on Thursday, May 8, 2014 | 11:00 am Make a comment EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Top of the News faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyCitizen Service CenterPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes HerbeautyThese Are 15 Great Style Tips From Asian WomenHerbeautyHerbeautyHerbeautyAmazing Sparks Of On-Screen Chemistry From The 90-sHerbeautyHerbeautyHerbeautyHe Is Totally In Love With You If He Does These 7 ThingsHerbeautyHerbeautyHerbeautyWeird Types Of Massage Not Everyone Dares To TryHerbeautyHerbeautyHerbeautyIs It Bad To Give Your Boyfriend An Ultimatum?HerbeautyHerbeautyHerbeautyWant To Seriously Cut On Sugar? You Need To Know A Few TricksHerbeautyHerbeauty Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. Community News Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Business Newscenter_img First Heatwave Expected Next Week Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Community News 6 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Your email address will not be published. Required fields are marked * More Cool Stuff Subscribe Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadenalast_img read more

Continue reading